Etkileşimsellik özelliğinin yeni medyadaki kullanım biçimi, geleneksel medyadaki kullanım biçimine göre farklıdır.Bu farklılık kitle iletişim araçlarının farklı özelliklere sahip olmasından kaynaklanır. Geleneksel medyada; televizyon programlarındaki canlı yayın bağlantıları, programdaki seyirciler, mesajlar, fakslar, gazetelerdeki yorumlar vb. etkileşimselliği görürüz.Geleneksel medyada etkileşimsellik gecikmeli sağlanır; mekan, zaman, uzaklık gibi engellere takılabilir. Yeni medyaya geldiğimizde etkileşimselliğin zamanında eşanlı olma derecesiyle geleneksel medyadan sıyrılır. Günümüzde internet hızının her geçen gün artması, yeni medya araç gereçlerindeki çeşitlenme ve gelişmeleri de düşünürsek etkileşimselliğin anındalığını düşünmek hiç de zor değil.Öte yandan yeni medya bir alana bağlı değildir elimizdeki cep telefonlar, tabletler olduğu sürece birçok kurum ve kuruluş veya kişiyle aynı alanda olmadan hatta dünyanın çok uzak yerlerinden iletişime geçebiliriz. Yeni medya bu özelliği, geleneksel medyaya göre kullanıcının iletişim sürecindeki rolünü ve katılımını da çeşitli şekillerde etkilemektedir.Bu şekliyle yeni medya kullanıcının aktif olma pratiğini sağlar.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder